Strona korzysta z plików cookies zgodnie z Polityką Prywatności w celu realizacji usług. Korzystanie z witryny oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Procedura zwrotu z tytułu odstąpienia od umowy sprzedaży
- Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą z uprawnieniami Konsumenta, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35.
- Pierwszym krokiem powinno być wypełnienie elektronicznego formularza odstąpienia od umowy sprzedaży. Jest to konieczne do przyjęcia zwrotu z tytułu odstąpienia od umowy zawartej na odległość. Można również skorzystać z poczty elektronicznej lub tradycyjnej. Należy wówczas przesłać wypełniony druk formularza odstąpienia od umowy sprzedaży na adres:
- poczty elektronicznej,
- poczty tradycyjnej: Re-gera Łukasz Ożdziński, 85-467 Bydgoszcz, ul. Filtrowa 22/34.
- Przesyłkę ze zwrotem z tytułu odstąpienia od umowy sprzedaży należy dostarczyć osobiście (po uprzednim kontakcie ze Sprzedawcą), lub wysłać za pośrednictwem poczty/firmy kurierskiej na adres: Re-gera Łukasz Ożdziński, 85-467 Bydgoszcz, ul. Filtrowa 22/34.
- W przesyłce ze zwrotem z tytułu odstąpienia od umowy sprzedaży, konsument lub przedsiębiorca będący konsumentem powinni umieścić:
- produkt nieużywany, z oryginalnymi metkami i w oryginalnym opakowaniu;
- nr zamówienia oraz nr dokumentu sprzedaży.
- W przypadku chęci wymiany produktu na inny, należy złożyć nowe zamówienie przez sklep internetowy.
- Po przyjęciu przesyłki ze zwrotem z tytułu odstąpienia od umowy sprzedaży oraz sprawdzeniu jej zawartości, w terminie 1 dnia roboczego zlecony zostanie przelew zwrotny.
- Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi lub przedsiębiorcy z uprawnieniami konsumenta w odniesieniu do umowy sprzedaży, w której produktem jest:
- rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- rzecz, która po dostarczeniu, ze względu na swój charakter zostaje nierozłącznie połączona z inną rzeczą;
- rzecz z nadrukiem (np. logo) bądź innymi treściami stworzonymi na życzenie konsumenta lub przedsiębiorcy z uprawnieniami konsumenta.
§
- Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą z uprawnieniami Konsumenta może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Jest to tzw. prawo do namysłu, umożliwiające Konsumentowi lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta zapoznanie się z Produktem i rozważenie racjonalności zakupu.
- Bieg terminu określonego w pkt 1 rozpoczyna się od dnia dostarczenia Produktu Konsumentowi, Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta lub wskazanej przez nich osobie innej niż przewoźnik.
- Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta mogą odstąpić od Umowy sprzedaży, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy sprzedaży wystarczy wysłanie przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
- Oświadczenie może być wysłane za pomocą:
- (zalecane) elektronicznego formularza odstąpienia od Umowy sprzedaży, udostępnionego przez Sprzedawcę w zakładce „Odstąpienie od umowy sprzedaży”;
- drogą elektroniczną, poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy: sklep@regera.pl;
- tradycyjnej poczty, na adres Sprzedawcy: 85-467 Bydgoszcz, ul. Filtrowa 22/34.
- Skutki odstąpienia od Umowy sprzedaży
- W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę sprzedaży uważa się za niezawartą.
- W sytuacji, gdy Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta złożyli oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży zanim Sprzedawca zaakceptował jego ofertę, rzeczona oferta przestaje wiązać.
- W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży Sprzedawca zwraca Konsumentowi lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta niezwłocznie, czyli nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, sporządzonego przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta, wszystkie dokonane przez nich płatności, w tym koszt Dostawy Produktu do Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta.
- Sprzedawca nie jest zobligowany do zwrotu Konsumentowi lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta poniesionych przez nich dodatkowych kosztów, jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta, korzystający z prawa do odstąpienia, wybrali sposób dostarczenia Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób Dostawy oferowany przez Sprzedawcę.
- Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu przelewu bankowego na konto Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta, chyba że Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta wyraźnie zgodzili się na inne rozwiązanie, które nie będzie wiązało się dla Sprzedawcy z żadnymi dodatkowymi kosztami.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem.
- Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta powinni odesłać Produkt na adres Sprzedawcy podany w § 10 pkt 4 niniejszego Regulaminu. Należy uczynić to niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta poinformowali Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy sprzedaży. Termin zostanie zachowany, jeśli Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta odeślą Produkt przed upływem terminu 14 dni.
- Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta ponoszą bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, nawet jeśli ze względu na swój charakter Produkt ten nie mógł zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą.
- W przypadku, gdy ze względu na charakter Produktu nie może on zostać odesłany w zwykłym trybie pocztą, informacja o tym, a także o kosztach zwrotu Produktu, będą znajdować się w opisie Produktu w Sklepie internetowym.
- Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta ponoszą odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu, będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczonego Produktu.
- Prawo do odstąpienia od Umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta w odniesieniu do Umowy sprzedaży, w której Produktem jest:
- rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- rzecz, która po dostarczeniu, ze względu na swój charakter zostaje nierozłącznie połączona z inną rzeczą;
- rzecz z nadrukiem (np. logo) bądź innymi treściami stworzonymi na życzenie Klienta.
- Prawo do odstąpienia od Umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta w sytuacji, gdy z treści tej Umowy wynika, że posiada ona dla tej osoby charakter zawodowy, wynikający w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o CEIDG. W celu weryfikacji możliwości skorzystania z prawa do odstąpienia od Umowy zawartej na odległość, Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta zobowiązany jest przedstawić Sprzedawcy oświadczenie o niezawodowym charakterze zakupu. Dokonać tego można w oparciu o dane zawarte w CEIDG, w szczególności wskazane tam kody PKD.